Frukosttips.

2010-04-15 13:01:30



Ett tips på frukost till de som, precis som jag, har svårt att äta frukost precis nyvaken eller har ont om tid att trycka ner ett par mackor innan skolan eller jobbet är smoothie och knäckebröd en bra start på dagen. Jag klarar mig jättebra och i knäckebröd finns det nog med fibrer för att klara sig fram till lunchen.

Om jag ska vara ärlig hinner jag oftast inte heller sitta hemma och dricka upp detta eller trycka i mig ett knäcke, utan häller över smoothien i en flaska och dricker den antingen på väg till skolan eller väl framme.

Jag brukar välja mellan jordgubb-, blåbär-, hallon- eller mangosmoothie. Haha, jag har till och med min egna lilla hylla i frysen med påsar med frysta bär. Färska bär är egentligen rekomenderat för att slippa den isiga konsistensen, men finns det inte mycket färska bär att köpa än går det bra att lägga ut de frysta bären på ett fat under natten och låta dem tina så är de perfekta till morgonen!


Frukt- och bärsmoothie:

2 dl mild lättyoghurt vanilj
1/2 dl mjölk
2 msk havrekli
1/2 banan
1 dl tinade bär eller 1 hel frukt (skalade och utan kärnor)





Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar: